JAK VÝHODNĚ PRODAT NEMOVITOST
Prodej nemovitosti, ať už jde o prodej bytu, prodej domu nebo o jinou nemovitost, je pro většinu z nás velká událost. Jde o peníze, které někdy člověk nevydělá za celý život. Proto je dobré se na prodej zaměřit, věnovat mu dostatek času a energie. A ideálně také zvolit zkušeného partnera, který nám pomůže nemovitost co nejvýhodněji prodat.
Nutno říct, že když máme k ruce kvalitního makléře nebo spolehlivou realitní kancelář, všechno půjde mnohem lépe.
Perfektní příprava nemovitosti k prodeji
Pokud chcete prodat dům, byt nebo jinou nemovitost, je základem nemovitost perfektně připravit k prodeji. To znamená precizní úklid nemovitosti možnou rekonstrukci, drobné opravy a také naaranžování nemovitosti tak, aby vypadala co nejlépe. Profesionální přípravu nemovitosti nebo-li Homestaging Vám může udělat specializovaná firma, v praxi ho zařizuje realitní kancelář.
Home staging nejčastěji zahrnuje vyklizení nevhodného nábytku, naaranžování prostoru, případně i pronájem nového nábytku, který bude do nemovitosti umístěn do té doby, než se najde pro nemovitost kupující. Kromě nábytku se při home stagingu pracuje i s různými doplňky a dalšími detaily tak, aby byl výsledek co nejlepší. K přípravě nemovitosti k prodeji patří i drobné opravy, úprava zahrady zahradnickou firmou, případně i větší rekonstrukce. U rekonstrukce je potřeba zvážit, jestli se opravdu vyplatí, s tím vám pomůže zkušený makléř.
Profesionální prezentace
Vytvořit profesionální prezentaci nabízené nemovitosti není jednoduché. Je potřeba zaujmout potencionální kupující, vyzdvihnout přednosti a ukázat Vaši nemovitost v nejlepším světle. To všechno pak může ospravedlnit vyšší prodejní cenu. Právě v této fázi je přínos spolupráce s realitní kanceláří asi nejviditelnější.
Profesionální Focení interiérů má svá specifika a k dobré fotce nestačí jen kvalitní fotoaparát. Když je nemovitost připravena k prodeji, měl by přijít profesionální fotograf, který nemovitost nafotí a udělá co nejlepší fotky.
K inzerátu patří také text, který by měl být jasný, přehledný, ale zároveň by měl zaujmout. I tyto texty vám vytvoří realitní kancelář ve spolupráci s copywriterem.
3D virtuální prohlídka Matterport. Když máte vytvořenu tuto virtuální prohlídku, pak se zájemci mohou na svém počítači, telefonu nebo tabletu pohybovat skrze naskenovaný prostor z jakéhokoliv úhlu. Zážitek je dost podobný tomu, jako by se po nemovitosti sami procházeli. Hlavní výhodou této technologie prohlídek je skutečnost, že na fyzickou osobní prohlídku k vám přijdou už jen opravdoví zájemci.
Další možností, jak ukázat nabízenou nemovitost je videoprohlídka, kdy je profesionálně vytvořeno krátké video, které nemovitost představí.
3D vizualizace a virtuální foto staging. U nemovitostí, které jsou rozestavěné, probíhá zde rekonstrukce nebo je developeři teprve staví, se používá 3D vizualizace, která ukazuje, jak bude nemovitost po rekonstrukci vypadat. Když se prodává nevybavená nemovitost, pak se hodí virtuální foto staging, kdy se opět virtuálně nemovitost elegantně vybaví, aby si kupující lépe představili, jak může vybavená nemovitost vypadat.
K profesionální prezentaci, která by měla zájemce zaujmout a přivést na prohlídku patří ještě další vychytávky. Může to být 360° fotografie, přesný půdorys nemovitosti a několik dalších zajímavých věcí. Se vším vám tady opět pomůže realitní kancelář nebo makléř.
Určení optimální prodejní strategie a ceny
Určit prodejní strategii a samotnou prodejní cenu není jednoduché. Nejlépe Vám poradí zkušený realitní makléř, který vám zdarma vypracuje odhad ceny Vaší nemovitosti.
Pokud se rozhodnete spolupracovat při prodeji své nemovitosti naplno s makléřem, tak Vám vytvoří prodejní strategii a prodá vaši nemovitost za nejvyšší možnou cenu.
Realitní makléř má přímou zpětnou vazbu z realitního trhu, takže dokáže určit prodejní cenu lépe než certifikovaný odhadce. Denně se pohybuje v prostředí prodeje a nákupu nemovitostí, jasně vidí, za kolik se jaké nemovitosti v dané lokalitě prodávají. Navíc dokáže vytěžit z předností Vaší nemovitosti maximum.
Prodejní strategie je také velmi důležitá. Může se začít přestřelenou cenou a potom dávat slevu, anebo se dá použít obálková metoda, či aukce nemovitosti a spousta dalších postupů. Tady by měl makléř opět vymyslet vhodnou prodejní strategii právě pro Vaši nemovitost. To vše samozřejmě po dohodě s Vámi jako prodávajícím.
Aktivní a efektivní hledání kupce
Můžete mít sebelepší fotky a prezentaci, ale základem je pořád najít zájemce, který je ochoten zaplatit cenu, kterou požadujete. I tady máte mnohem větší šanci s realitní kanceláří v zádech. Hledání kupujícího není jen čekání, zda se někdo ozve na inzerát. Realitní kancelář zná způsoby, jak být v hledání kupce aktivní a efektivní.
Makléři mají obvykle své databáze investorů, kterým inzerát pošlou, prezentaci také dostanou na více realitních serverů, mohou vaší nemovitosti vytvořit vlastní webovou stránku, inzerát šíří i přes další kanály, jako jsou sociální sítě apod. Tím, že se pohybují uprostřed celého oboru prodeje a nákupu realit, mají spoustu kontaktů a informací a udělají vše pro to, aby vaši nemovitost co nejrychleji za daných podmínek prodali.
Co Vám tedy pomůže výhodně prodat nemovitost. Tím je výhradní spolupráce s jednou realitní kanceláří. To je hlavní krok, vše výše uvedené, už by měla vyřešit realitní kancelář. A nejen to. Profesionální makléři zajistí prohlídky nemovitostí, zpracují vám PENB, vyřídí veškerou byrokracii a hlavně vás celým prodejem bezpečně provedou od začátku až do konce.